marie-laure.barbier@univ-amu.fr

Journal Article
[Anonymous] (2008).  Notetaking and writing from hypertexts in L1 and L2: cognitive effort and language procedures. International Journal of Applied Linguistics (special issue on learning and teaching of L2-writing)International Journal of Applied Linguistics (special issue on learning and teaching of L2-writing). 156, 31-50.
[Anonymous] (2009).  On line tools for investigating writing strategies in L2. German as a Foreign Language (Special issue on writing as a cognitive tool, research across disciplines). 2(3), 23-40.
[Anonymous] (2012).  Les adolescents sourds et la production écrite en contextes variés : SMS, prises de notes, écrits scolaires et blogs.. Approche Neuropsychologique des Apprentissages chez l'EnfantApproche Neuropsychologique des Apprentissages chez l'Enfant. 24, 322-332.
[Anonymous] (2013).  L’écriture de SMS par des adolescents et adultes sourds: quels enseignements tirer de leurs écrits spontanés? Shorts Message Services of deaf teenagers and adults: what can we learn from their spontaneous writing?. La nouvelle revue de l’adaptation et de la scolarisationLa nouvelle revue de l’adaptation et de la scolarisation. 63, 197-211.
[Anonymous] (2012).  L’apprentissage bilingue de l’écrit: implications en L1 et en L2. Recherches et applications : le français dans le monde. 51, 50-61.
[Anonymous] (2008).  Fluency and cognitive effort during first- and second-language note-taking and writing by undergraduate students. European Psychologist. 13, 114-125.
[Anonymous] (2011).  Du bilinguisme en général et de la « bilitéracie » en particulier. Le langage et l’homme. 46, 5-14.

Publications

(2012) Les adolescents sourds et la production écrite en contextes variés : SMS, prises de notes, écrits scolaires et blogs.. Approche Neuropsychologique des Apprentissages chez l'EnfantApproche Neuropsychologique des Apprentissages chez l'Enfant, 24, 322-332.
(2012) L’apprentissage bilingue de l’écrit: implications en L1 et en L2. Recherches et applications : le français dans le monde, 51, 50-61.
(2009) On line tools for investigating writing strategies in L2. German as a Foreign Language (Special issue on writing as a cognitive tool, research across disciplines), 2(3), 23-40.
(2008) Notetaking and writing from hypertexts in L1 and L2: cognitive effort and language procedures. International Journal of Applied Linguistics (special issue on learning and teaching of L2-writing)International Journal of Applied Linguistics (special issue on learning and teaching of L2-writing), 156, 31-50.