alice.delserieys@univ-amu.fr
Onglets principaux
Shadow Formation at Preschool from a Socio-materiality Perspective.
Research in Science Education. 1-23.
(2016). Rôle de l'enseignant dans deux séquences d'enseignement fondées sur l'investigation: la flottabilité en classe de cinquième.
Educational Journal of the University of Patras UNESCO Chair. 1(2), 96-111.
(2014). Raman satellites in optical scattering from a laser-ablated Mg plume.
Physical Review APhysical Review A. 78, - %8 Nov %! Raman satellites in optical scattering from a laser-ablated Mg plume %Z Phys Rev A %@ 1050-2947.
(2008). Preschool children's understanding of a precursor model of shadow formation.
Journal of Emergent Science. 7, 35-39.
(2014). Preschool children’s understanding of a precursor model of shadow formation..
Journal of Emergent Science. 7, 35-39.
(2014). Optical Thomson scatter from laser-ablated plumes.
Applied Physics LettersApplied Physics Letters. 92, - %8 Jan 7 %! Optical Thomson scatter from laser-ablated plumes %Z Appl Phys Lett %@ 0003-6951.
(2008). Optical Thomson scatter from a laser-ablated magnesium plume.
Journal of Applied PhysicsJournal of Applied Physics. 106, - %8 Oct 15 %! Optical Thomson scatter from a laser-ablated magnesium plume %Z J Appl Phys %@ 0021-8979.
(2009). Méthode d’analyse statistique exploratoire pour une étude comparative sur les représentations de la démarche d’investigation d’enseignants de collège.
Review of Science, Mathematics and ICT Education. 9(2), 99-114.
(2015). Learning density in Vanuatu high school with computer simulation: Influence of different levels of guidance.
Education and Information Technologies. 1-18.
(2016). Intégrer sciences et technologies pour développer une "éducation à".
SPIRALE. 54, 87-102.
(2013). Enseignement intégré de science et technologie, quels enjeux ?.
Review of Science, Mathematics and ICT Education. 4, 9-28.
(2010).
(2013).
L'enseignement des sciences et de la technologie fondé sur l'investigation. Étude d'un dispositif collaboratif entre enseignants de collège et chercheurs en didactique.
(Calmettes, B., Ed.).Didactique des sciences et démarches d'investigation : Références, representations, pratiques et formation. 199-221.
(2012). Publications
(2016)
Shadow Formation at Preschool from a Socio-materiality Perspective.
Research in Science Education,
1-23.