alice.delserieys@univ-amu.fr

Journal Article
[Anonymous] (2016).  Shadow Formation at Preschool from a Socio-materiality Perspective. Research in Science Education. 1-23.
[Anonymous] (2014).  Rôle de l'enseignant dans deux séquences d'enseignement fondées sur l'investigation: la flottabilité en classe de cinquième. Educational Journal of the University of Patras UNESCO Chair. 1(2), 96-111.
[Anonymous] (2008).  Raman satellites in optical scattering from a laser-ablated Mg plume. Physical Review APhysical Review A. 78, - %8 Nov %! Raman satellites in optical scattering from a laser-ablated Mg plume %Z Phys Rev A %@ 1050-2947.
[Anonymous] (2014).  Preschool children's understanding of a precursor model of shadow formation. Journal of Emergent Science. 7, 35-39.
[Anonymous] (2014).  Preschool children’s understanding of a precursor model of shadow formation.. Journal of Emergent Science. 7, 35-39.
[Anonymous] (2008).  Optical Thomson scatter from laser-ablated plumes. Applied Physics LettersApplied Physics Letters. 92, - %8 Jan 7 %! Optical Thomson scatter from laser-ablated plumes %Z Appl Phys Lett %@ 0003-6951.
[Anonymous] (2009).  Optical Thomson scatter from a laser-ablated magnesium plume. Journal of Applied PhysicsJournal of Applied Physics. 106, - %8 Oct 15 %! Optical Thomson scatter from a laser-ablated magnesium plume %Z J Appl Phys %@ 0021-8979.
[Anonymous] (2015).  Méthode d’analyse statistique exploratoire pour une étude comparative sur les représentations de la démarche d’investigation d’enseignants de collège. Review of Science, Mathematics and ICT Education. 9(2), 99-114.
[Anonymous] (2016).  Learning density in Vanuatu high school with computer simulation: Influence of different levels of guidance. Education and Information Technologies. 1-18.
[Anonymous] (2013).   Intégrer sciences et technologies pour développer une "éducation à". SPIRALE. 54, 87-102.
[Anonymous] (2010).  Enseignement intégré de science et technologie, quels enjeux ?. Review of Science, Mathematics and ICT Education. 4, 9-28.
Book Chapter
[Anonymous] (2012).  L'enseignement des sciences et de la technologie fondé sur l'investigation. Étude d'un dispositif collaboratif entre enseignants de collège et chercheurs en didactique. Didactique des sciences et démarches d'investigation : Références, representations, pratiques et formation. 199-221.

Publications

(2016) Shadow Formation at Preschool from a Socio-materiality Perspective. Research in Science Education, 1-23.