Biblio

Exporter 28 resultats:
Auteur Titre [ Type(Asc)] Année
Filtres: Auteur est Castéra, Jérémy  [Clear All Filters]
Journal Article
Agorram, B., Caravita S., Castéra J.., Clément P.., Khammar F., & Selmaoui S. (2011).  Valeurs implicites dans l'enseignement de la génétique humaine dans les manuels scolaires de cinq pays riverains de la Méditerranée. Tréma. 35-36, 8-20.
Quinn, F., Castéra J.., & Clément P.. (2015).  Teachers’ conceptions of the environment: anthropocentrism, non-anthropocentrism, anthropomorphism and the place of nature. Environmental Education Research. 1-25.
Castéra, J.., & Clément P.. (2014).  Teachers’ conceptions about the genetic determinism of human behaviour: A survey in 23 countries. Science & Education. 23, 417-443.
Coupaud, M., Castéra J.., Larini M., & Delserieys A. (2015).  Méthode d’analyse statistique exploratoire pour une étude comparative sur les représentations de la démarche d’investigation d’enseignants de collège. Review of Science, Mathematics and ICT Education. 9(2), 99-114.
Lemuel, M., Delserieys A., Impedovo M-A., & Castéra J. (2016).  Learning density in Vanuatu high school with computer simulation: Influence of different levels of guidance. Education and Information Technologies. 1-18.
Castéra, J.. (2012).  Le Monde Cellulaire : 10 modèles pour étudier des processus biologiques au sein des cellules eucaryotes. Biologie-Géologie, bulletin APBG (Association des Professeurs de Biologie – Géologie). 2, 81-84.
Castéra, J.., Clément P.., & Sarapuu T. (2014).  Le déterminisme génétique, conceptions de lycéens français et estoniens. Skholê (ESPE Aix-Marseille). 18, 89-97.
Baranés, V., Castéra J.., Chatoney M., & Said F.. (2015).  Le décloisonnement des disciplines scientifiques et technologique au collège: quels effets sur les élèves?. Educational Journal of the University of Patras UNESCO Chair. 2(1), 148-159.
ElJamal, R., Castéra J.., & Brandt‐Pomares P. (2014).  La construction de la notion de vivant et les jeux de personnages virtuels. Educational Journal of the University of Patras UNESCO Chair. 1(2), 148-162.
Castéra, J.., & Clément P.. (2010).  Interaction entre connaissances scientifiques et valeurs dans les conceptions d’enseignants français sur le déterminisme génétique de comportements humains. RDST. Recherches en didactique des sciences et des technologies. 1, 241-264.
Coupaud, M., & Castéra J.. (2014).  Démarches d’investigation dans l’enseignement de sciences et de technologie: représentation et appropriation par les enseignants de collège. Skholê (ESPE Aix-Marseille). 18, 121-131.
Clément, P.., Quessada M-P., & Castéra J.. (2012).  Creationism and innatism of teachers in 26 countries. Journal of International Network "Education, Didactics, Psycho-Pedagogy", Science & Technology Education for Development, Citizenship and Social Justice (IOSTE-14). 1, 10 pp..
Castéra, J.., Sarapuu T., & Clément P.. (2013).  Comparison of French and Estonian students' conceptions in genetic determinism of human behaviours. Journal of Biological EducationJournal of Biological Education. 47, 12-20.
Conference Proceedings
Piksoot, J.., Sarapuu T., & Castéra J.. (2013).  The Influence of the Ontological Status of Student Understanding on Modelling Activities in a Virtual Learning Environment. AWERProcedia Information Technology & Computer Science. 3, 1175-1181.
Clément, P.., & Castéra J.. (2013).  Human Genetics in Biology Textbooks: Multiple Representations and Didactic Transposition Delay. (Treagust, D., Ed.).ESERA 13 Conference: Science Education Research for Evidence-based Teaching and Coherence in Learning.
Conference Paper
Gericke, N., Clément P.., Ewen B. Mc, Hagman M., Landström J., Nyberg E., et al. (2013).  Teachers' understanding of genetic determinism: A comparative study between Sweden and France. ESERA 13 Conference: Science Education Research for Evidence-based Teaching and Coherence in Learning. https://www.esera2013.org.cy/proposal-view.2/?abstractid=774.
Castéra, J.., & Clément P.. (2013).  Teachers’ conceptions of biological determinism in five countries: Denmark, Estonia, Finland, France and Italy. ESERA 13 Conference: Science Education Research for Evidence-based Teaching and Coherence in Learning.
Castéra, J.., & Clément P.. (2009).  Les conceptions d'enseignants de 14 pays sur le déterminisme génétique de certaines performances et comportements humains. Actes Sixièmes journées scientifiques de l'ARDiST. 13 pp..
Castéra, J.., Sarapuu T., & Piksoot J.. (2013).  French and Estonian Students Visual Literacy Skills Related to the Modelling Activities in a Web-Based Environment. AWERProcedia Information Technology & Computer Science. 3, 1182-1188.
Book Chapter
Clément, P.., Castéra J.., Laurent C.., Caravita S., Rauma-Kosonen A.. L., Varga A.., et al. (2010).  Teachers’ conceptions on environment and GMO in twelve European countries. (Dolinšek, S.., & Lyons T.., Ed.).Socio-cultural and Human Values in Science and Technology Education. Proceedings of the XIV Symposium of the International Organization for Science and Technology Education (IOSTE).. 1418-1421.
Clément, P.., & Castéra J.. (2013).  Multiple Representations of Human Genetics in Biology Textbooks. (Treagust, D., & Tsui C-Y., Ed.).Multiple Representations in Biological Education. 147-163.
Castéra, J.., Sarapuu T., & Piksoot J.. (2013).  Influence of visual analysis skills and collaborative work on modelling activities in web-based learning environment. (Zheng, D., Shi J., & Zhang L., Ed.).International Conference on computer, Network and Communication Engeneering (ICCNCE). 715-717.
Castéra, J.., Sarapuu T., & Piksoot J.. (2012).  Improving student conceptualisations through manipulation in a web-based learning environment. (Roceanu, I.., Ed.).Leveraging Technology for Learning: The 8th International Scientific Conference eLearning and Software for Education. 1, 449-454.
Castéra, J.., & Clément P.. (2009).  The genetic determinism of human performances. A comparison between teachers’ conceptions in Finland and France. (, & Cakmakci G.., Ed.).Contemporary Science Education Research: International Perspectives. 459-466.

Pages