damien.givry@univ-amu.fr
Primary tabs
Publications
(2014)
Preschool children’s understanding of a precursor model of shadow formation..
Journal of Emergent Science,
7,
35-39.
Nicosia, Cyprus,
(2014)
Preschool children's understanding of a precursor model of shadow formation.
Journal of Emergent Science,
7,
35-39.
(2014)
Rôle de l'enseignant dans deux séquences d'enseignement fondées sur l'investigation: la flottabilité en classe de cinquième.
Educational Journal of the University of Patras UNESCO Chair,
1(2),
96-111.
(2014)
Comparaison entre deux approches d’enseignement par investigation sur le thème de la flottabilité en collège : la problématisation favorisée dans l’approche hypothético- déductive.
Actes des 8° rencontres scientifiques de l’ARDiST,
18-1,
185-194.
(2013)
Preschool children understanding of a precursor model of shadow formation.
ESERA 2013 Conference: Science Education Research For Evidence-based Teaching and Coherence in Learning,
Nicosia, Cyprus,
(2012)
Toward a Multimodal Approach of Science Teaching.
COLLOQUE SIEST MEDITERRANEE TUNIS 2012 Dispositifs, démarches, apprentissage dans l’Enseignement des sciences et technologies,
17,
123-130.
Tunisia,
(2012)
L'enseignement des sciences et de la technologie fondé sur l'investigation. Étude d'un dispositif collaboratif entre enseignants de collège et chercheurs en didactique.
Didactique des sciences et démarches d'investigation : Références, representations, pratiques et formation,
199-221.
Paris,
(2012)
Studying Students' Learning Processes Used during Physics Teaching Sequence about Gas with Networks of Ideas and Their Domain of Applicability.
International Journal of Science Education,
34(2),
223-249.
(2011)
Inquiry-based science education : how secondary school teachers see it ?.
ESERA 2011 Conference: Science Learning and Citizenship,
Lyon,
(2010)
Enseignement intégré de science et technologie, quels enjeux ?.
Review of Science, Mathematics and ICT Education,
4,
9-28.
(2010)
Enseignement intégré de science et technologie, quels enjeux ?.
Review of Science, Mathematics and ICT EducationReview of science, mathematics and ICT education,
4,
9-28.
(2006)
Toward a new idea of conceptions and conceptual change: the interplay of talk, gestures, and semiotic resources in the setting.
Journal of Research in Science TeachingJournal of Research in Science Teaching,
43,
1086-1109.
Toronto,
(0)
Un schéma vaut-il mieux qu'un long discours ? Effets de l'utilisation de deux types de registres sémiotiques sur la mobilisation des idées des élèves de Seconde lors d'une évaluation sur les propriétés des gaz.
Education & DidactiqueEducation & Didactique,
(0)
Ambiguities in representing the concept of energy: a semiotic approach.
Review of Science, Mathematics and ICT EducationReview of science, mathematics and ICT education,