Structure Fédérative d'Études et de Recherches en Éducation de Provence

damien.givry@univ-amu.fr

M.
GIVRY
Damien
Programme: 
Laboratoires: 
Statut: 

Publications

Givry, D.; Andreucci, C. (2015) Un schéma vaut-il mieux qu'un long discours ? . Éducation et didactique, 9(11), 119-141.
Delserieys, A.; Jegou, C.; Givry, D. (2014) Preschool children’s understanding of a precursor model of shadow formation.. Journal of Emergent Science, 7, 35-39. Nicosia, Cyprus,
Delserieys, A.; Jegou, C.; Givry, D. (2014) Preschool children's understanding of a precursor model of shadow formation. Journal of Emergent Science, 7, 35-39.
Boyer, A.; Givry, D.; Jegou, C.; Delserieys, A.; Said, F. (2014) Rôle de l'enseignant dans deux séquences d'enseignement fondées sur l'investigation: la flottabilité en classe de cinquième. Educational Journal of the University of Patras UNESCO Chair, 1(2), 96-111.
Pedregosa, D.; Jegou, C.; Givry, D. (2013) Preschool children understanding of a precursor model of shadow formation. ESERA 2013 Conference: Science Education Research For Evidence-based Teaching and Coherence in Learning, Nicosia, Cyprus,
Delserieys, A.; Brandt‐Pomares, P.; Boilevin, J.M.; Givry, D.; Martin, P. (2013) Intégrer sciences et technologies pour développer une "éducation à". SPIRALE, 54, 87-102.
Givry, D.; Pantidos, P. (2012) Toward a Multimodal Approach of Science Teaching. COLLOQUE SIEST MEDITERRANEE TUNIS 2012 Dispositifs, démarches, apprentissage dans l’Enseignement des sciences et technologies, 17, 123-130. Tunisia,
Boilevin, J.M.; Brandt‐Pomares, P.; Givry, D.; Delserieys, A. (2012) L'enseignement des sciences et de la technologie fondé sur l'investigation. Étude d'un dispositif collaboratif entre enseignants de collège et chercheurs en didactique. Didactique des sciences et démarches d'investigation : Références, representations, pratiques et formation, 199-221. Paris,
Pedregosa, D.; Boilevin, J.M.; Brandt‐Pomares, P.; Givry, D. (2011) Inquiry-based science education : how secondary school teachers see it ?. ESERA 2011 Conference: Science Learning and Citizenship, Lyon,
Delserieys, A.; Boilevin, J.M.; Brandt‐Pomares, P.; Givry, D.; Martin, P. (2010) Enseignement intégré de science et technologie, quels enjeux ?. Review of Science, Mathematics and ICT Education, 4, 9-28.
Pedregosa, D.; Boilevin, J.M.; Brandt‐Pomares, P.; Givry, D.; Martin, P. (2010) Enseignement intégré de science et technologie, quels enjeux ?. Review of Science, Mathematics and ICT EducationReview of science, mathematics and ICT education, 4, 9-28.
Givry, D.; Roth, W.M. (2006) Toward a new idea of conceptions and conceptual change: the interplay of talk, gestures, and semiotic resources in the setting. Journal of Research in Science TeachingJournal of Research in Science Teaching, 43, 1086-1109. Toronto,
Pantidos, P.; Givry, D. (0) Ambiguities in representing the concept of energy: a semiotic approach. Review of Science, Mathematics and ICT EducationReview of science, mathematics and ICT education,