damien.givry@univ-amu.fr

Journal Article
[Anonymous] (0).  Un schéma vaut-il mieux qu'un long discours ? Effets de l'utilisation de deux types de registres sémiotiques sur la mobilisation des idées des élèves de Seconde lors d'une évaluation sur les propriétés des gaz. Education & DidactiqueEducation & Didactique.
[Anonymous] (2015).  Un schéma vaut-il mieux qu'un long discours ? . Éducation et didactique. 9(11), 119-141.
[Anonymous] (2006).  Toward a new idea of conceptions and conceptual change: the interplay of talk, gestures, and semiotic resources in the setting. Journal of Research in Science TeachingJournal of Research in Science Teaching. 43, 1086-1109.
[Anonymous] (2012).  Studying Students' Learning Processes Used during Physics Teaching Sequence about Gas with Networks of Ideas and Their Domain of Applicability. International Journal of Science Education. 34(2), 223-249.
[Anonymous] (2014).  Rôle de l'enseignant dans deux séquences d'enseignement fondées sur l'investigation: la flottabilité en classe de cinquième. Educational Journal of the University of Patras UNESCO Chair. 1(2), 96-111.
[Anonymous] (2014).  Preschool children's understanding of a precursor model of shadow formation. Journal of Emergent Science. 7, 35-39.
[Anonymous] (2014).  Preschool children’s understanding of a precursor model of shadow formation.. Journal of Emergent Science. 7, 35-39.
[Anonymous] (2013).   Intégrer sciences et technologies pour développer une "éducation à". SPIRALE. 54, 87-102.
[Anonymous] (2010).  Enseignement intégré de science et technologie, quels enjeux ?. Review of Science, Mathematics and ICT Education. 4, 9-28.
[Anonymous] (2010).  Enseignement intégré de science et technologie, quels enjeux ?. Review of Science, Mathematics and ICT EducationReview of science, mathematics and ICT education. 4, 9-28.
[Anonymous] (0).  Ambiguities in representing the concept of energy: a semiotic approach. Review of Science, Mathematics and ICT EducationReview of science, mathematics and ICT education.
Conference Proceedings
[Anonymous] (2013).  Preschool children understanding of a precursor model of shadow formation. ESERA 2013 Conference: Science Education Research For Evidence-based Teaching and Coherence in Learning.
[Anonymous] (2011).  Inquiry-based science education : how secondary school teachers see it ?. ESERA 2011 Conference: Science Learning and Citizenship.
[Anonymous] (2014).  Comparaison entre deux approches d’enseignement par investigation sur le thème de la flottabilité en collège : la problématisation favorisée dans l’approche hypothético- déductive. Actes des 8° rencontres scientifiques de l’ARDiST. 18-1, 185-194.
Conference Paper
[Anonymous] (2012).  Toward a Multimodal Approach of Science Teaching. COLLOQUE SIEST MEDITERRANEE TUNIS 2012 Dispositifs, démarches, apprentissage dans l’Enseignement des sciences et technologies. 17, 123-130.
Book Chapter
[Anonymous] (2012).  L'enseignement des sciences et de la technologie fondé sur l'investigation. Étude d'un dispositif collaboratif entre enseignants de collège et chercheurs en didactique. Didactique des sciences et démarches d'investigation : Références, representations, pratiques et formation. 199-221.

Publications

(2015) Un schéma vaut-il mieux qu'un long discours ? . Éducation et didactique, 9(11), 119-141.
(2014) Preschool children’s understanding of a precursor model of shadow formation.. Journal of Emergent Science, 7, 35-39. Nicosia, Cyprus,
(2013) Preschool children understanding of a precursor model of shadow formation. ESERA 2013 Conference: Science Education Research For Evidence-based Teaching and Coherence in Learning, Nicosia, Cyprus,
(2012) Toward a Multimodal Approach of Science Teaching. COLLOQUE SIEST MEDITERRANEE TUNIS 2012 Dispositifs, démarches, apprentissage dans l’Enseignement des sciences et technologies, 17, 123-130. Tunisia,
(2012) L'enseignement des sciences et de la technologie fondé sur l'investigation. Étude d'un dispositif collaboratif entre enseignants de collège et chercheurs en didactique. Didactique des sciences et démarches d'investigation : Références, representations, pratiques et formation, 199-221. Paris,
(2011) Inquiry-based science education : how secondary school teachers see it ?. ESERA 2011 Conference: Science Learning and Citizenship, Lyon,
(2010) Enseignement intégré de science et technologie, quels enjeux ?. Review of Science, Mathematics and ICT Education, 4, 9-28.
(2010) Enseignement intégré de science et technologie, quels enjeux ?. Review of Science, Mathematics and ICT EducationReview of science, mathematics and ICT education, 4, 9-28.
(2006) Toward a new idea of conceptions and conceptual change: the interplay of talk, gestures, and semiotic resources in the setting. Journal of Research in Science TeachingJournal of Research in Science Teaching, 43, 1086-1109. Toronto,
(0) Ambiguities in representing the concept of energy: a semiotic approach. Review of Science, Mathematics and ICT EducationReview of science, mathematics and ICT education,