Structure Fédérative d'Études et de Recherches en Éducation de Provence

Biblio

Exporter 31 resultats:
Auteur Titre [ Type(Asc)] Année
Filtres: Première Lettre Du Titre est T  [Clear All Filters]
Journal Article
Chobert, J.., François C.., Velay J.-L., & Besson M.. (2014).  Twelve months of active musical training in 8-to10-year-old children enhances the preattentive processing of syllabic duration and voice onset time. Cerebral Cortex. 24, 956-967.
Floro, M., & Raso M.-V. (2016).  Tutorat collectif et renversement de la logique de formation. Le tutorat : quelles pratiques pour quels enjeux ?. Education permanente. 206(1), 87-95.
Olympio, N.. (2011).  Trajectoires de formation et d’emploi: une comparaison France-Suisse Comité d’exploitation DEPP-EVA, INSEE, Paris. .
Enea-Drapeau, C., Carlier M., & Huguet P. (2012).  Tracking subtle stereotypes of children with trisomy 21: from facial-feature-based to implicit stereotyping. PLoS ONEPLoS ONE. 7(4), e34369.
Givry, D., & Roth W-M. (2006).  Toward a new idea of conceptions and conceptual change: the interplay of talk, gestures, and semiotic resources in the setting. Journal of Research in Science TeachingJournal of Research in Science Teaching. 43, 1086-1109.
Saliba, M-T., Naim O., Ginestié J., & Nonnon P. (2012).  TIC et enseignement de la Chimie : au-delà des discours, quels dispositifs d’enseignement pour quels apprentissages?. Review of science, mathematics and ICT education. 6, 17-40.
Froment, P. (2014).  Territoires et mobilités des entreprises italiennes du système mode. Entreprises et histoire. 74, 22-36.
Assude, T., Coppé S., & Pressiat A. (2012).  Tendances de l'enseignement de l'algèbre élémentaire au collège: atomisation et réduction. Recherche en didactique des mathématiquesRecherche en didactique des mathématiques. N° Spécial Hors Série, 41-62.
Nze, J. Sylvain Be, & Ginestié J. (2012).  Technical and vocational teaching and training in Gabon: how future teachers build their vocational identity?. International Journal of Technology and Design Education. 22, 399-416.
Quinn, F., Castéra J.., & Clément P.. (2015).  Teachers’ conceptions of the environment: anthropocentrism, non-anthropocentrism, anthropomorphism and the place of nature. Environmental Education Research. 1-25.
Castéra, J.., & Clément P.. (2014).  Teachers’ conceptions about the genetic determinism of human behaviour: A survey in 23 countries. Science & Education. 23, 417-443.
Conference Paper
Terrien, P.. (0).  Transposition didactique et matrice disciplinaire en didactique instrumentale. Haute Ecole de Musique de Lausanne, 21, 22 et 23 janvier 2013..
Ginestié, J. (2010).  Training teachers at Aix-Marseille University. (Bousquet, G., Ed.).Bilateral seminar for educational investigations.
Givry, D., & Pantidos P. (2012).  Toward a Multimodal Approach of Science Teaching. COLLOQUE SIEST MEDITERRANEE TUNIS 2012 Dispositifs, démarches, apprentissage dans l’Enseignement des sciences et technologies. 17, 123-130.

Pages