Biblio

Exporter 169 resultats:
Auteur Titre [ Type(Asc)] Année
Filtres: Première Lettre Du Nom De Famille est B  [Clear All Filters]
Journal Article
Barthes, A.., & Jeziorski A. (2012).  What kind of critical university education for sustainable development? A comparative study of European students and social reprensentations. Journal of Social Science of EducationJournal of Social Science of Education. 11,
Tsao, R., Kindelberger C., De Freminville B., Touraine R., & Bussy G. (2015).  Variability of the Aging Process in Dementia-Free Adults with Down Syndrome. American Journal of Intellectual and Developmental Disabilities. 120, 3-15.
Chobert, J.., François C.., Velay J.-L., & Besson M.. (2014).  Twelve months of active musical training in 8-to10-year-old children enhances the preattentive processing of syllabic duration and voice onset time. Cerebral Cortex. 24, 956-967.
Barthes, A.., Zwang A., & Alpe Y. (2013).  Sous la bannière du développement durable, quels rapports aux savoirs scientifiques . Education Relative à l'Environnement, Regards, Recherches, Réflexions, « Rapports aux savoirs, éducation relative à l'environnement et au développement durable. 11, 81-98.
Barthes, A.., Zwang A., & Alpe Y. (2012).  Sous la bannière développement durable, quels rapports aux savoirs scientifiques? Rapports aux savoirs, éducation relative à l'environnement et au développement durable. Education Relative à l'Environnement: Regards- Recherches- RéflexionEducation Relative à l'Environnement: Regards- Recherches- Réflexion. 11, 25-43.
Laisney, P., & Brandt‐Pomares P. (2015).  Role of graphics tools in the learning design process . International Journal of Technology and Design Education. 25(1), 109-119.
Boyer, A., Givry D., Jegou C., Delserieys A., & Said F.. (2014).  Rôle de l'enseignant dans deux séquences d'enseignement fondées sur l'investigation: la flottabilité en classe de cinquième. Educational Journal of the University of Patras UNESCO Chair. 1(2), 96-111.
Blanchet, P., Clerc S., & Rispail M. (2014).  Réduire l’insécurité linguistique des élèves par une transposition didactique de la pluralité sociolinguistique. Pour de nouvelles perspectives sociodidactiques avec l’exemple du Maghreb. Etudes de Linguistique Appliquée. 175, 283-302.
Lebatteux, N.., & Legardez A. (2011).  Rapport aux savoirs sur le développement durable en contexte scolaire: obstacle à la mise en oeuvre d'un agenda 21 en France. (Pache, A.., Bugnard PP.., & Haeberli P.., Ed.).Education en vue du développement durable, école et formation des enseignants: enjeux, stratégies et pistesEducation en vue du développement durable, école et formation des enseignants: enjeux, stratégies et pistes. 13, 179-199.
Bonnet, C., Petit L., & Pasquier A. (2014).  Portrait de l’adolescent en Héros à la cicatrice. Psychologie clinique. 45-54.
Bert, C., & Roubaud M-N. (2014).  Parler devant une caméra. Les cahiers pédagogiques. 512, 34-35.
Ziegler, J C., Bertrand D., Lété B., & Grainger J. (2014).  Orthographic and phonological contributions to reading development : Tracking developmental trajectories using masked priming. Developmental Psychology. 50(4), 1026-1036.
Barbier, M.-L.., Raby F., Piolat A., & Roussey J.Y. (2008).  Notetaking and writing from hypertexts in L1 and L2: cognitive effort and language procedures. International Journal of Applied Linguistics (special issue on learning and teaching of L2-writing)International Journal of Applied Linguistics (special issue on learning and teaching of L2-writing). 156, 31-50.
Habib, M., Lardy C.., Desiles T.., Commeiras C.., Chobert J.., & Besson M.. (2016).  Music and Dyslexia : A New Musical Training Method to Improve Reading and Related Disorders. Front. Psychol. 7, 26.
Baranov, A.., & Zarouf R. (2014).  A model space approach to some classical inequalities for rational functions. Journal of Mathematical Analysis and Applications. 418(1), 121-141.
Barbier, M.-L.., & Jullien N.. (2009).  On line tools for investigating writing strategies in L2. German as a Foreign Language (Special issue on writing as a cognitive tool, research across disciplines). 2(3), 23-40.
Jover, M., Ducrot S., Huau A., Bellocchi S., Brun-Henin F., & Mancini J. (2014).  Les troubles moteurs chez les enfants dyslexiques: revue de travaux et perspectives. Enfance. 4, 323-347.
Jover, M., Ducrot S., Huau A., Bellocchi S., Brun-Henin F., & Mancini J. (2014).  Les troubles moteurs chez les enfants dyslexiques: revue de travaux et perspectives. Enfance. 4, 323-347.
Baby-Collin, V. (2014).  Les sans-papiers, un enjeu multiscalaire pour les politiques migratoires aux Etats-Unis. Bulletin de l’association des géographes français (BAGF). 2, 196-209.
Ben Sedrine, S., Ben Yaou M., Verdier E., & El Yacoubi D. (2015).  Les réformes de la formation des jeunes au Maghreb. Entre référentiels internationaux et recherche de cohérence sociétale. Revue Tiers Monde. 223(3), 147-164.

Pages