Biblio

Exporter 35 resultats:
Auteur Titre [ Type(Desc)] Année
Filtres: Première Lettre Du Titre est F  [Clear All Filters]
Book Chapter
Assude, T., Buteau C., & Forgasz H. (2010).  Factors Influencing Implementation of Technology-Rich Mathematics Curriculum and Practices. (Hoyles, C., & Lagrange J-B., Ed.).Mathematics Education and Technology-Rethinking the Terrain. 13, 405-419.
Mourlane, S. (2016).  Fascisme. (Albera, D., Crivello M., & Tozy M., Ed.).Dictionnaire de la Méditerranée. 527-534.
Mencacci, N., & Chatoney M. (2012).  Former les enseignants à des compétences tacites? Le cas de situations en éducation technologiques. SIEST Méditerranée. (Ben Kilani, C., Boilevin J-M., Ravanis K., & Ginestié J., Ed.).Education scientifique et technologique, une éducation pour tous. 17, 191-200.
Ginestié, J. (2010).  From art and craft education to design and technology education: a thirty year story. (Rasinen, A., & Rissanen T., Ed.).In the spirit of Uno Cygnaeus, pedagogical questions of today and tomorow. 169-182.
Ginestié, J. (2008).  From task to activity, a re-distribution of the roles between the teacher and the pupils. (Ginestié, J., Ed.).The cultural transmission of artefacts, skills and knowledge: Eleven studies in technology education. 225-256.
Olympio, N.., Méhaut P.., & Dumas A.. (2013).  From upper secondary to further education: European models of post-compulsory learning. . In J. G. Janmaat, M. Duru-Bellat, P. Méhaut, & A. Green (Eds.), Dynamics and Social Consequences.. (ed., P., Ed.). 46-69.
Conference Proceedings
Artaud, M. (0).  Fonctionnaliser la notion de compétence en la pensant avec le concept de praxéologie. Etude de cas dans l'enseignement secondaire des mathématiques et la formation des professeurs. (Quilio, S., Ed.).Savoirs, compétences : Approches comparatives de l’organisation des contenus et des formes de l'étude ; variations et constantes disciplinaires, institutionnelles, culturelles.
Ginestié, J. (2013).  Formation professionnelle des enseignants et éducation scientifique & technologique : recherche, formation, insertion. Premier séminaire de la Chaire Unesco STETTIN.
Cheneval-Armand, H., & Ginestié J. (2012).  Formation professionnelle et développement durable : des liens à construire pour penser les pratiques professionnelles de demain. Xemes Journées Internationales de technologies.
Assude, T., Perez J-M., Suau G., Tambone J., & Verillon A. (2013).  Formes d'études et topogénèse. Actes du 3ème colloque international de l'ARCD.
Ginestié, J. (2007).  The French evolution of the national curriculum of technology education. (Tanaka, Y., & Uesato M., Ed.).
Ginestié, J. (2012).  From education to training, a long way for TVET. International high-level Symposium on educational challenges in sciences, technology and ICT. New millenium learners and innovative learning environments.
Journal Article
Toullec-Thery, M., Perez J-M., & Assude T. (2012).  Faire travailler ensemble tous les acteurs de l'inclusion?. La nouvelle revue de l'Adaptation et de la ScolarisationLa Nouvelle Revue de l'Adaptation et de la Scolarisation. 57,
Toullec-Thery, M., Assude T., & Perez J-M. (2012).  Faire travailler ensemble tous les acteurs de l'inclusion. Présentation du dossier. La Nouvelle Revue de l'Adaptation et de la ScolarisationLa Nouvelle Revue de l'Adaptation et de la Scolarisation. 57, 7-11.
Coiffard, C.., Mélot C.., & Willer T.. (2014).  A family of Functions with Two different Specctra of Singularities", Journal of Fourier Analysis and Applications. 20(5), 961-984.
Vernay, F., Marrone T., & Roussey J.Y. (2014).  Favoriser la production orale chez des enfants non-verbaux avec autisme. 26(129), 169-177.
Piolat, A., Barbier M.-L.., & Roussey J.Y. (2008).  Fluency and cognitive effort during first- and second-language note-taking and writing by undergraduate students. European Psychologist. 13, 114-125.
Azaoui, B. (2015).  Fonctions pédagogiques et implications énonciatives de ressources professorales multimodales. Le cas de la bimanualité et de l’ubiquité coénonciative. Cahiers de l'Acedle. 12(2), 225-253.
Rioux, C., Picard D., & Lafraire J. (2016).  Food rejection and the development of food categorization in young children. Cognitive Development. 40, 163-177.
Lafraire, J., Rioux C., Giboreau A., & Picard D. (2016).  Food rejections in children: Cognitive and social/environmental factors involved in food neophobia and picky/fussy eating behavior. Appetite. 96, 347-357.

Pages