raphaele.tsao@univ-amu.fr
Primary tabs
Mme
TSAO
Raphaele
Programme:
Laboratories:
Status:
Publications
(2017)
Predictors of Handwriting in Adolescents and Adults with Down Syndrome.
International Journal of Disability, Development and Education,
64(2),
169-181.
(2015)
Variability of the Aging Process in Dementia-Free Adults with Down Syndrome.
American Journal of Intellectual and Developmental Disabilities,
120,
3-15.
(2014)
Étude de l’écriture chez l'enfant et adulte porteurs de trisomie 21 : Bilan et perspectives de recherche.
A.N.A.E,
26(131),
412-419.
(2014)
IPads at school? A quantitative comparison of elementary schoolchildren’s pen-on-paper versus finger-on-screen drawing skills.
Journal of Educational Computing Research,
50,
203-212.
(2012)
Les adolescents sourds et la production écrite en contextes variés : SMS, prises de notes, écrits scolaires et blogs..
Approche Neuropsychologique des Apprentissages chez l'EnfantApproche Neuropsychologique des Apprentissages chez l'Enfant,
24,
322-332.
(2011)
La formation des étudiants de Master Education et Formation à la prise en compe des Besoins éducatifs particuliers. L'exemple de l'IUFM d'Aix-Marseille.
Nouvelle revue de l'Adaptation et de la scolariastion,
55,
75-91.