perrine.martin@univ-amu.fr

M.
MARTIN
Perrine
Laboratoires: 
Statut: 

Publications

Picard, D.; Martin, P.; Tsao, R. (2014) IPads at school? A quantitative comparison of elementary schoolchildren’s pen-on-paper versus finger-on-screen drawing skills. Journal of Educational Computing Research, 50, 203-212.
Delserieys, A.; Brandt‐Pomares, P.; Boilevin, J.M.; Givry, D.; Martin, P. (2013) Intégrer sciences et technologies pour développer une "éducation à". SPIRALE, 54, 87-102.
Chatoney, M.; Pedregosa, D.; Martin, P. (2013) Early Year's activity in sciences and technology education in France: Analysis of the design of artifact. PATT 27th, 90-99. Christchurch new Zeeland,
Moineau, C.; Martin, P. (2012) Design teaching and industrial enterprises: a relevant relationship? An exploratory study of two didactic situations of design. Paper presented at the PATT 26. Technology Education in the 21st Century, Stockholm,
Cheneval-Armand, H.; Martin, P. (2012) Prevention activity, design activity: to teh emergence of creative design in the prevention of risks. Technology Education in the 21st Century, 32-38. Linköping,
Martin, P.; Tortochot, É. (2012) Learning to teach the design in technology education.y, .. Paper presented at the PATT 26. Technology Education in the 21st Centur, Stockholm,
Martin, P.; Cheneval-Armand, H. (2012) Prevention activity, design activity: to the emergence of creative in the prevention of risks. Technology Education in the 21st century, 32-38. Stockholm (Suède),
Laisney, P.; Brandt‐Pomares, P.; Martin, P. (2011) La créativité dans la conception en technologie au collège : Quels outils de représentation graphique ?. Colloque international La créativité peut-elle s'enseigner. A tribute to Jean-Charles Lebahar, Marseille,
Ginestié, J. (2011) Enseigner la créativité ou apprendre à être créatif. La créativité peut-elle s'enseigner. A tribute to Jean-Charles Lebahar, Marseille,
Pedregosa, D.; Boilevin, J.M.; Brandt‐Pomares, P.; Givry, D.; Martin, P. (2010) Enseignement intégré de science et technologie, quels enjeux ?. Review of Science, Mathematics and ICT EducationReview of science, mathematics and ICT education, 4, 9-28.
Delserieys, A.; Boilevin, J.M.; Brandt‐Pomares, P.; Givry, D.; Martin, P. (2010) Enseignement intégré de science et technologie, quels enjeux ?. Review of Science, Mathematics and ICT Education, 4, 9-28.
Martin, P. (2007) Instrumentation, créativité en éducation artistique : Le cas de l'utilisation des outils de création numérique à l'école. UFR Psychologie et sciences de l'éducation, Doctorat, 196. Aix-en-Provence,
Martin, P.; Amigues, R.; Velay, J.L. (2007) L’utilisation d’outils de création numérique en expression graphique à l’école primaire. TICE Méditerranée 2007- L'Humain dans la Formation à Distance- La problématique du changement, à préciser, à préciser. Marseille,
Martin, P.; Ravestein, J. (2006) Influence de l'utilisation d'outils de création numérique sur l'expression graphique de jeunes élèves. Le cas du dessin du bonhomme. Sciences et Technologies de l'Information et de la Communication pour l'Éducation et la FormationSciences et Technologies de l'Information et de la Communication pour l'Éducation et la Formation, 13, 1-11.
Martin, P.; Ravestein, J. (2006) Une analyse de l'utilisation d'outils de création numérique en expression graphique chez de jeunes élèves. Revue des Sciences et Technologies de l'Information et de la Communication pour l'Education et la Formation (STICEF)Revue des Sciences et Technologies de l'Information et de la Communication pour l'Éducation et la Formation (STICEF), 13, 209-221.