marjolaine.chatoney@univ-amu.fr
Onglets principaux
Mme
CHATONEY
Marjolaine
Programme:
Laboratoires:
Statut:
Publications
(2017)
Perception by French students of the gendered nature of material artifacts studied in technology education.
International Journal of Technology and Design Education,
27(1),
1 - 18.
(2015)
Le décloisonnement des disciplines scientifiques et technologique au collège: quels effets sur les élèves?.
Educational Journal of the University of Patras UNESCO Chair,
2(1),
148-159.
(2015)
Plurality and Complementarity of Approaches in Design and Technology Education.
Plurality and Complementarity of Approaches in Design and Technology Education,
29,
Marseille, France,
(2015)
Perception by French students of the gendered nature of material artifacts studied in technology education.
International Journal of Technology and Design Education,
1-18.
Marseille,
(2014)
Compétences et difficultés des élèves dyslexiques en situation d’étude de systèmes techniques.
Review of science, mathematics and ICT education,
8(2),
67-82.
(2013)
Interactions langagières en cours de technologie: le repérage des microdécisions comme approche de l'activité réciproque de l'enseignant et des élèves.
Recherches en didactique des sciences et technologiesRecherches en didactique des sciences et technologies,
8,
(2013)
Investigation in sciences and technology with pupils of 3-5 years in France: Analysis of the design artifact for a sustainable education.
27th PATT,
Christchurch - New Zealand,
(2013)
Early Year's activity in sciences and technology education in France: Analysis of the design of artifact.
PATT 27th,
90-99.
Christchurch new Zeeland,
(2012)
The systemic approach to technological education: effects of transferred learning in resolving a physics problem.
International Journal of Technology and Design Education,
22,
281-296.
(2012)
Artifacts for all for each, boys and girls in technology school books.
Technology education in the 21 st Century,
11-21.
Linköping,
(2012)
L'égalité filles-garçons envers la technologie: ce que nous en disent les curriculums européens.
Education technologique, Formation professionnelle et égalité des chances,
47-58.
Dakar (Sénégal),
(2012)
Des intentions éducatives pour l'éducation au développement durable.
Éducation scientifique et technologique, une éducation pour tous,
17,
227-234.
Tunis,
(2012)
Former les enseignants à des compétences tacites? Le cas de situations en éducation technologiques. SIEST Méditerranée.
Education scientifique et technologique, une éducation pour tous,
17,
191-200.
Marseille,
(2010)
Groupe de Formation Professionnelle Interdisciplinaire et Transversale : Exemple de dispositif de formation professionnelle des enseignants.
Regards des didactiques des disciplines sur les pratiques et la formation des enseignants,
Toulouse,
(2010)
L’organisation des curricula d’éducation technologique dans différents pays européens : approche comparative et impact du point de vue du genre.
Review of science, mathematics and ICT education,
4,
63-84.
(2010)
Primary school and technological education for everybody in France: a study of the role of technology in the educational system and changing teacher training school theses last twenty years.
International handbook of primary technology education. Reviewing the past twenty years,
13-28.
Rotterdam,
(2008)
Analysing potential obstacles in technological study courses.
Colloque efficacité et équité en éducation. Symposium UPDATE,
Rennes,
(2008)
Eclairage sur les freins à l’orientation dans des parcours technologiques.
Colloque efficacité et équité en éducation. Symposium UPDATE,
Rennes,