Biblio
Exporter 11 resultats:
Auteur Titre [ Type
Filtres: Auteur est Jacques Ginestié et Première Lettre Du Titre est F [Clear All Filters]
(2010).
Former à la citoyenneté par les ateliers de philosophie: compte-rendu d'une formation délivrée à de futurs professeurs des écoles.
Diotime (Revue Internationale de Didactique de la Philosophie). 64(4), 5-22.
(2015). From education to training, a long way for TVET.
International high-level Symposium on educational challenges in sciences, technology and ICT. New millenium learners and innovative learning environments.
(2012). The French evolution of the national curriculum of technology education.
(Tanaka, Y., & Uesato M., Ed.).
(2007). Formation professionnelle et développement durable : des liens à construire pour penser les pratiques professionnelles de demain.
Xemes Journées Internationales de technologies.
(2012). Formation professionnelle des enseignants et éducation scientifique & technologique : recherche, formation, insertion.
Premier séminaire de la Chaire Unesco STETTIN.
(2013). From task to activity, a re-distribution of the roles between the teacher and the pupils.
(Ginestié, J., Ed.).The cultural transmission of artefacts, skills and knowledge: Eleven studies in technology education. 225-256.
(2008). From task to activity, a re-distribution of the roles between the teacher and the pupils.
(Ginestié, J., Ed.).The cultural transmission of artefacts, skills and knowledge: Eleven studies in technology education. 225-256.
(2008). From art and craft education to design and technology education: a thirty year story.
(Rasinen, A., & Rissanen T., Ed.).In the spirit of Uno Cygnaeus, pedagogical questions of today and tomorow. 169-182.
(2010). Former les enseignants à des compétences tacites? Le cas de situations en éducation technologiques. SIEST Méditerranée.
(Ben Kilani, C., Boilevin J-M., Ravanis K., & Ginestié J., Ed.).Education scientifique et technologique, une éducation pour tous. 17, 191-200.
(2012).