Biblio
Exporter 170 resultats:
Auteur Titre [ Type
Filtres: Première Lettre Du Nom De Famille est C [Clear All Filters]
Enjeux de l’enseignement de la génétique humaine: ses représentations dans les manuels scolaires et chez les enseignants, dans 19 pays.
LEPS-LIRDHIST. PhD,
(2010). Approche didactique de l'enseignement de la prévention des risques professionnels en baccalauréat professionnel.
EA 356 Langage, cognition, éducation. Doctorat,
(2010). Approche didactique de l'enseignement de la prévention des risques professionnels en baccalauréat professionnel.
Psychologie et sciences de l'éducation. Doctorat,
(2010). Understanding and Providing a Developmental Approach to Technological Education. Thematic Priority : structuring the ERA/FP6-2005 Science and Society. French Report.
(Fadjukoff, P., Brandt‐Pomares P., Rasinen A., Ginestié J., & Dakers J., Ed.).Motivating factors and barriers. 61.
(2008). Dictionnaire des concepts fondamentaux des didactiques.
(Reuter, Y., Cohen-Azria C., Daunay B., Delcambre I., & Dominique L-R., Ed.).Revue française d'éducation comparée. 4, 192.
(2009). Valeurs implicites dans l'enseignement de la génétique humaine dans les manuels scolaires de cinq pays riverains de la Méditerranée.
Tréma. 35-36, 8-20.
(2011). Valeurs implicites dans l'enseignement de la génétique humaine dans les manuels scolaires de cinq pays riverains de la Méditerranée.
Tréma. 35-36, 8-20.
(2011). Valeurs implicites dans l'enseignement de la génétique humaine dans les manuels scolaires de cinq pays riverains de la Méditerranée.
Tréma. 35-36, 8-20.
(2011). Twelve months of active musical training in 8-to10-year-old children enhances the preattentive processing of syllabic duration and voice onset time.
Cerebral Cortex. 24, 956-967.
(2014). Tracking subtle stereotypes of children with trisomy 21: from facial-feature-based to implicit stereotyping.
PLoS ONEPLoS ONE. 7(4), e34369.
(2012). Tendances de l'enseignement de l'algèbre élémentaire au collège: atomisation et réduction.
Recherche en didactique des mathématiquesRecherche en didactique des mathématiques. N° Spécial Hors Série, 41-62.
(2012). Teachers’ conceptions of the environment: anthropocentrism, non-anthropocentrism, anthropomorphism and the place of nature.
Environmental Education Research. 1-25.
(2015). Teachers’ conceptions of the environment: anthropocentrism, non-anthropocentrism, anthropomorphism and the place of nature.
Environmental Education Research. 1-25.
(2015). Teachers’ conceptions about the genetic determinism of human behaviour: A survey in 23 countries.
Science & Education. 23, 417-443.
(2014). Teachers’ conceptions about the genetic determinism of human behaviour: A survey in 23 countries.
Science & Education. 23, 417-443.
(2014). The systemic approach to technological education: effects of transferred learning in resolving a physics problem.
International Journal of Technology and Design Education. 22, 281-296.
(2012). Réduire l’insécurité linguistique des élèves par une transposition didactique de la pluralité sociolinguistique. Pour de nouvelles perspectives sociodidactiques avec l’exemple du Maghreb.
Etudes de Linguistique Appliquée. 175, 283-302.
(2014). Random fractals generated by a local Gaussian process indexed by a class of functions", ESAIM Probability and Statistic.
15, 249--369.
(2011). Qualité de travail, santé et clinique de l'activité- méthode pour l'ancien EMC.
Pathologie professionnelle et de l'environnement. 9(4), 1-8.
(2014). Pratiques enseignantes et réalité professionnelle : cas d’enseignants des lycées techniques et professionnels industriels au Gabon.
Review of science, mathematics and ICT education. 5, 41-62.
(2011). Pouvoirs d'agir et marges de manoeuvre.
Le travail humain. 78, 31-52.
(2015). Perception by French students of the gendered nature of material artifacts studied in technology education.
International Journal of Technology and Design Education. 27(1), 1 - 18.
(2017). Perception by French students of the gendered nature of material artifacts studied in technology education.
International Journal of Technology and Design Education. 1-18.
(2015). Music and Dyslexia : A New Musical Training Method to Improve Reading and Related Disorders.
Front. Psychol. 7, 26.
(2016). Music and Dyslexia : A New Musical Training Method to Improve Reading and Related Disorders.
Front. Psychol. 7, 26.
(2016).